Motocykl ten był produkowany w Niemczech w Monachium w latach: 1921 - 1925. Jego nazwa pochodzi od nazwisk jego konstruktorów i inwestorów: Hansa Meixnera, Fritza Gockerella i Otto Landgrafa. Wyprodukowano ok. 2.000 egzemplarzy.
Jego rozwiązania techniczne były bardzo oryginalne i nietypowe. Niestety, nie przyjęły się i świat podążył inną drogą, jeśli chodzi o rozwiązania techniczne motocykli. Otóż model ten posiadał silnik rotacyjny, znajdujący się w przednim kole. W pierwszych modelach był to trzycylindrowy silnik dwusuwowy, zamieniony później na silnik czterosuwowy. Od 1920 roku ilość cylindrów wzrosła do pięciu. Silnik obracał się wraz z kołem.
Motocykl ten nie posiadał skrzyni biegów, ani sprzęgła. Aby go zatrzymać, należało wyłączyć silnik. Uruchomiało się go poprzez pchanie. Mimo takiej techniki jeżdżenia, posiadał wielu zwolenników. Rozwijał prędkość do 130 km/h.
Może warto powrócić do takigo rozwiązania konstrukcyjnego, wprowadzając oczywiście nowoczesne nowinki techniczne?
Z.W.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz