Pamban Bridge
Most Pamban położony jest w miejscu, które wydawałoby się nadaje się jedynie do żeglugi. Łączy południowe Indie z wyspą Pamban, a przesmyk pomiędzy nimi nazywa się Cieśniną Palk. Wszystko oczywiście znajduje się na Oceanie Indyjskim.
Wybudowano go 24 lutego 1914 roku i był to pierwszy most w Indiach położony na morzu. Przejeżdżała nim wówczas kolej wąskotorowa a jego długość wynosiła (i oczywiście wynosi nadal) 2 kilometry. Ponieważ most jest niewysoki, pośrodku wybudowano podwójne przęsło zwodzone, aby mogły przepływać jednostki pływające. W 1988 roku obok mostu kolejowego wybudowano most drogowy, który jest nowocześniejszy i wyższy. Most kolejowy wzmocniono i przystosowano do kolei normalnotorowej i do składów towarowych.
W czasie sztormów fale zalewają trakcję, a przejazd pociągów jest niebezpieczny. Z powodu tego, że morska woda posiada destrukcyjny wpływ na konstrukcję mostu, jest on w ciągłej konserwacji, którą zajmuje się specjalna ekipa remontowa. Praca na moście nie jest bezpieczna, ponieważ pracuje się bez zabezpieczeń, w czasie przejazdów pociągów należy wycofać się na specjalne pomosty remontowe, a ewentualny upadek z mostu grozi niechybną śmiercią.
W 1964 roku cyklon spowodował ogromne zniszczenia. Most był nieprzejezdny z powyrywanymi przęsłami i zerwanymi szynami. Odbudowa osiedli trwała wiele lat, natomiast most wyremontowano w zaledwie 46 dni. Jest on też narażony na zniszczenia dokonane przez statki. Były przypadki, że dryfujące barki z ładunkami znoszone były na konstrukcję mostu.
Podróż pociągiem przez most jest za to niezwykłym przeżyciem, ponieważ z okien nie widać samej konstrukcji, a wydaje się jakby pociąg był zawieszony ponad falami oceanicznymi.
Zdjęcia pokazują jak naprawdę wygląda przeprawa pociągiem przez ocean.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz